Mirjana Novak Perjanec: CRNA KRALJICA 1,2,3 – predstavljanje knjige

21. 12. 2021.

„Žena u crnom, blijeda lica, otmjenih kretnji sa sjajnom pratnjom luta gorskim stazama, čas dobra čas opaka. Žezlo joj riga vatru, prži i rastače sve oko sebe. Kraljica se javlja noću, izranja u ljepoti i ponire u patnji. Kosa crna kao vranac kojeg je jahala, resila joj je pravilno lice, a oči boje smaragda titrale su poput sunčeva sjaja“

Na ramenu kraljice drijema gavran Tugomir- prema legendi- kraljičino okamenjeno srce zbog nesretne ljubavi.

„Nekad bi on letio svojim putem, nevidljiv za jahače, pojavio bi se tek na kraljičin zvižduk. Ovaj put mirno je sjedio na kraljičinu ramenu, gotovo nevidjljiv, samo bi mu kljun sjevnuo kad bi zavrtio glavom. Kraljica i Tugomir dijele hranu s pladnja: Mrva tebi, mrva meni. Jedi sudruže! Tugomir joj skoči na rame i prigiblje kljun njezinu uhu. Kljucne ga.

-Luciferu! Belzebubu!- ukori ga. Kad prispijemo u Samobor, bavit ću te u tamnicu“

Ovim uvodom predstavljena je knjiga Crna kraljica 1,2,3 u Turističkoj zajednici Zagrebačke županije. Legenda kaže da je nekoć davno postojala ta žena očaravajuće ljepote, ali opaka srca. Sama pomisao na nju budila je strah u njezinim podanicima i neprijateljima. Ime joj se spominjalo šaptom, a navodna djela izazivala jezu.

Bila je to Barbara Celjska, u narodu poznata kao Crna kraljica, a priču o njoj ispričala je Mirjana Novak Perjanec, autorica istoimene knjige u tri nastavka od kojih je danas predstavljen prvi.

Mirjana Novak Perjanec otkrila je pokoju tajnu o zloglasnoj vladarici Medvedgrada, a direktorica Turističke zajednice Zagrebačke županije Ivana Alilović istaknula je ovom prigodom kako Turistička zajednica prepoznaje potencijal svojih krajeva kroz doživljajni turizam i storytelling. „Legende i priče temelj su turističkog proizvoda i svaka inicijativa u ovom smjeru je dobrodošla. Kada imate jednu ovakvo zanimljivu priču treba ju pretvoriti u turistički proizvod tu je veliki potencijal naše županije. Veliki kapital leži upravo u pričama i legendama koje su vrlo spretno mogu upakirati u turistički proizvod i turističke ture učiniti još atraktivnijima“ istaknula je Alilović na predstavljanju knjige.

Barbara Celjska rođena je 1392. godine. Otac Herman II. Celjski još kao dijete obećao ju je Žigmundu Luksemburškom, za kojeg se udala u 16 godini života. Imala je uzbudljiv, težak, život. Nakon što ju je zbog svađe, suprug prognao zajedno s kćeri 1419. , ona vrijeme u zatočeništvu krati pišući, čitajući knjige iz alkemije. Govorila je latinski, hrvatski, mađarski, francuski i češki. Dobar dio svog života provela je na južnim obroncima Medvednice, točnije na Medvedgradu, najpoznatijem burgu u Hrvatskoj, prokletom gradu.

Autorica zanimljivog izdanja Mirjana Novak Perjanec realizatorica je programa na HRT-u, zaposlena kao stalni vanjski suradnik na poslovima tajnice na filmu, asistentice režije, produkcije i postprodukcije medijskog sadržaja. Autorica je i igranih filmova, serija, pilota, studijskih emisija i dokumentarnih filmova, voditeljica brojnih multimedijskih projekata, članica Hrvatskog društva dramskih umjetnika i Hrvatske udruge digitalnih umjetnika.

Knjigu ilustrirao Boris Kugler, a urednica joj je Silvija Šesto. I za kraj dozvolite još koji ulomak.

„Legenda kaže kako je jedne tužne noći Crna kraljica noseći svoje svježe uzgojene crne ruže krenula u uobičajeni galop po Činovničkoj ivadi, do Kraljičina zdenca i nikad se više nije vratila. Kamo je otišla? Je li umrla? Nikad se nije doznalo. Samo je u vrletima Medvedgrada ostala okamenjena stjena s likom Crne Kraljice pored koje svake noći netko ostavlja svježe cvijeće. Ponekad crne, ponekad crvene ruže.“

 

Novosti

14. 01. 2022.

Podgutnica u Dubaiju

U sklopu nastupa Republike Hrvatske na Svjetskoj izložbi EXPO 2020 Dubai, u hrvatskom paviljonu za cijelo vrijeme trajanja Svjetske izložbe izloženi su suveniri turističkih zajednica županija. Turistička zajednica Zagrebačke županije na Svjetskoj izložbi EXPO 2020 Dubai izložila je  suvenir, turopljsku podgutnicu i na taj način predstavila našu destinaciju te poveznicu podgutnice i kravate. Crveni rubac […]

Čitaj dalje →

12. 01. 2022.

Dobri turistički pokazatelji za Zagrebačku županiju

Dobri turistički pokazatelji za Zagrebačku županiju

Prema podacima iz sustava eVisitor u Zagrebačkoj županiji je u 2021. godini ostvareno 87,5 posto više turističkih dolazaka i 49 posto više noćenja u odnosu na 2020. godinu. Domaći turisti su u 2021. godini ostvarili 59 posto više dolazaka i 9 posto više noćenja. Strani turisti ostvarili su 110 posto više dolazaka i 91 posto […]

Čitaj dalje →

11. 01. 2022.

Nove mjere Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske

Nove mjere Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske

Zbog porasta broja zaraženih u ponedjeljak, od danas, 11. siječnja 2022. godine, stupaju na snagu nove mjere Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske. „Soj koronavirusa – Omikron se strahovito brzo širi i očekujemo da će uskoro postati dominantan (u cijeloj Hrvatskoj).“, naveo je ravnatelj HZJZ-a Krunoslav Capak prilikom najave novih mjera 7. siječnja 2022. godine od […]

Čitaj dalje →

30. 12. 2021.

Potpisan Ugovor o financiranju za projekt „Podizanje razine kvalitete socijalno/društvenih i turističkih usluga Općine Posušje i Zagrebačke županije kroz dogradnju osnovne škole u Općini Posušje i staze crnih tartufa Turopolja“

Turopoljskim su krajem nekada davno kročili plemići i svakim su korakom tu neovisnu malu državu stavljali na povijesnu kartu Hrvatske. Danas, Turopolje na gastronomsku kartu svijeta stavlja plemstvo sasvim druge sorte: turopoljski tartufi! Sve donedavno, turopoljski tartufi bili su neka vrsta urbanog mita – mnogi su sumnjali da turopoljski tartufi uopće postoje dok su drugi […]

Čitaj dalje →

28. 12. 2021.

Kupnjom narukvice sa suvenirom pomozite Josipi

Kupnjom narukvice sa suvenirom pomozite Josipi

Turistička zajednica Zagrebačke županije uključila se u humanitarnu pomoć za Josipu Smolčić iz Buševca koja je stradala u teškoj prometnoj nesreći ovog travnja Turistička zajednica Zagrebačke županije donirala je narukvice organizatoricama humanitarne akcije te će sredstva nakon prodaje biti uplaćena na Josipin račun. Za ovu svrhu određena je  prodaja 50 narukvica koje su osmišljene kao […]

Čitaj dalje →

Skip to content