Projekt Ekomuzej Bistra – očuvanje materijalne i nematerijalne baštine primjenom zelenog modela

02. 08. 2021.

 

Provedbom projekta Ekomuzej Bistra, Općina Bistra u suradnji s Udrugom Ekomuzej Bistra i Turističkom zajednicom Zagrebačke županije radi na obnovi i rekonstrukciji  zgrade stare škole u Poljanici Bistranskoj, zaštićenog kulturnog dobra, a u svrhu očuvanja materijalne i nematerijalne baštine ovog kraja. Revitalizacijom ovog zaštićenog kulturnog dobra uspostavit će se suvremeni i moderno opremljeni kulturno-turistički centar sa središnjim interpretacijskim i dokumentacijskim baštinskim centrom Ekomuzeja Bistra, stalnom muzejskom izložbom i prostorima za kreativne radionice te  turističkim informativnim centrom sa suvenirnicom.

Projektom se predviđa izrada zelenog modela muzeološkog koncepta. Zeleni model u koncipiranju muzejskih sadržaja odnosi se prije svega na odabir tema i načina na koji se one interpretiraju. Zeleni će model u razradi likovnih elemenata izložbe podržavati uporabu ekološki prihvatljivih materijala, a tematske cjeline stalnog postava usmjerene su na elemente tradicijskog života koji se, iz današnje perspektive, mogu smatrati prihvatljivim ekološkim modelom, poput tradicionalne obrade zemlje; upotrebe prirodnog materijala iz okoliša za gorivo, gradnju kuća i izradu inventara. Tako će stalni postav ekomuzeja biti predstavljen u četiri tematske cjeline: (1) Prirodno i natprirodno – interpretacija elemenata specifičnih prirodnih obilježja Bistre (vode, šume, ljekovitog bilja, životinjskih vrsta), tradicijskih vjerovanja u natprirodno te tradicije prerade drvenog ugljena – vuglenarenja, kao nematerijalnog umijeća; (2) Hiža –  interpretacija odabranih aspekata svakidašnjega tradicijskog života i običaja (tradicijsko ruho i prehrana; svadbeni, uskrsni i božićni običaji) koji čine istaknute elemente nematerijalne kulture bistranskog kraja (umijeće izrade tradicijskoga bistranskog nakita, umijeće izrade božićnog lustera od slame i kinča od krep-papira, umijeće izrade gibanice, itd.); (3) Rad (zemlja) – davanje uvida u povijesni kontekst rada na zemlji i u gospodarske običaje (tradicijske alate, vodenice, sadnju poljoprivrednih kultura, uzgoj stoke, preradu mlijeka, kulturu pijenja vina) i (4) Učionica – interpretacija povijesti školstva u Bistri te najvažnijih kulturno-povijesnih i društvenih događaja od prvog spomena Bistre 1209. do danas.

Svakako važan komunikacijski medij izložbe bit će IKT uređaji sa slušalicama koji će korisnicima omogućiti digresije pri interpretaciji određenih tema, i to uz uporabu izvornog dijalekta te karakterističnu atmosferu i audiovizualni doživljaj.

Planirani kraj provedbe projekta je rujan 2023. godine.

 

 

Projekt Ekomuzej Bistra

Projekt je sufinancirala Europska unija iz Europskog fonda za regionalni razvoj.
Sadržaj teksta je isključiva odgovornost Općine Bistra i Turističke zajednice Zagrebačke županije.
Ukupna vrijednost projekta: 11.979.148,74 HRK
Iznos EU potpore: 10.110.430,40 HRK

 

Novosti

05. 10. 2021.

Vinogradi u okolici Zagreba postaju bajkovita pozadina za film, glazbu i umjetnost – Via VINO

Vinogradi u okolici Zagreba postaju bajkovita pozadina za film, glazbu i umjetnost – Via VINO

Vinarije Zagrebačke županije zovu vas na uživanje u dolasku jeseni, vinu, hrani, filmu, umjetnosti i glazbi. Zato krenite Via VINO! Početak jeseni sa sobom donosi želju za još malo uživanja u toplim danima, izletima izvan grada i gastro delicijama koje uključuju lokalne namirnice. Poziva na dobro društvo, ali i dobro vino koje uvijek upotpunjuje doživljaj. […]

Čitaj dalje →

22. 09. 2021.

Turistička zajednica Zagrebačke županije organizirala je u Samoboru radionicu izrade fotografija za društvene mreže

Turistička zajednica Zagrebačke županije organizirala je u Samoboru radionicu izrade fotografija za društvene mreže

U sklopu organizacija edukativnih foto radionica za društvene mreže koje se provode diljem Hrvatske, Turistička zajednica Zagrebačke županije u suradnji s Hrvatskom turističkom zajednicom u Samoboru je organizirala terensku radionicu s ciljem edukacije kako bi svaki dionik u turizmu mogao što bolje prezentirati svoje proizvode i usluge na društvenim mrežama koje su danas neizostavni kanal […]

Čitaj dalje →

Skip to content